retention rate

retention rate
1) фин. коэффициент удержания прибыли (доля чистой прибыли, не распределяемая среди акционеров в форме дивидендов, а реинвестируемая в какие-л. направления деятельности предприятия; может также рассчитываться по формуле: единица минус выраженный в долях единицы коэффициент выплаты дивидендов)
Syn:
See:
2) марк. коэффициент сохранения [удержания\] (клиентов)* (процент клиентов, которые продолжили отношения с данной фирмой после приобретения у нее товаров или услуг)
Syn:
See:
3) страх. коэффициент удержания* (доля чистых подписанных премий в валовых подписанных премиях; показывает, как часть подписанных страховых премий остается у страховщика после выплаты перестраховочной премии перестраховщику)
Syn:
See:

* * *
процент удержания (сохранения): 1) процент прибыли компании после вычета налогов, не распределяемой среди акционеров; см. dividend pay-out ratio; 2) уровень валютных отчислений (в плановой экономике); см. retention 3.
* * *
коэффициент возобновления
* * *
Процент удержания
. Процент прибыли, удерживаемой компанией, или единица минус коэффициент выплаты дивидендов. Также называется 'коэффициент удержания' . Инвестиционная деятельность .
* * *
Ценные бумаги/Биржевая деятельность
процент прибыли компании, не распределенной между акционерами после вычета налогов

Англо-русский экономический словарь.

Игры ⚽ Поможем написать курсовую

Полезное


Смотреть что такое "retention rate" в других словарях:

  • Retention rate — A retention rate measures how long a news server holds articles from a given newsgroup.News Servers do not have unlimited storage, and due to this fact they can only hold posts for a short length of time before they must delete them in order to… …   Wikipedia

  • Retention rate — The percentage of present earnings held back or retained by a corporation, or one minus the dividend payout rate. Also called the retention ratio. The New York Times Financial Glossary …   Financial and business terms

  • retention rate — The percentage of present earnings held back or retained by a corporation, or one minus the dividend payout rate . Also called the retention ratio . Bloomberg Financial Dictionary …   Financial and business terms

  • Retention ratio — indicates the percentage of a company s earnings that are not paid out in dividends but credited to retained earnings. It is the opposite of the dividend payout ratio, so that also called the retention rate.Retention Ratio = 1 Dividend Payout… …   Wikipedia

  • retention — The number of units allocated to an underwriting syndicate member less the units held back by the syndicate manager for facilitating institutional sales and for allocation to nonmember firms . In the context of construction contracts, an amount… …   Financial and business terms

  • retention ratio — UK US noun [S] ACCOUNTING, FINANCE ► the percentage of a company s profits that it decides to keep, rather than paying it to the shareholders as a dividend (= part of the profit that is paid to shareholders): »The higher the retention ratio (i.e …   Financial and business terms

  • earnings retention rate — The percent of current period earnings retained by the firm as opposed to being paid out as dividends or partners withdrawals. The after tax net income minus dividends then divided by the after tax net income. Not to be confused with retained… …   Financial and business terms

  • Retention basin — Trounce Pond, a retention basin landscaped with natural grassland plants, in Saskatoon, Saskatchewan, Canada …   Wikipedia

  • Churn Rate — Abwanderungsrate, Kundenverlustrate, Begriff aus dem Kundenbindungsmanagement, Kunstwort aus Change (Wechsel) und Turn (Abkehr); gibt den Anteil abgewanderter Kunden einer Periode an, bezogen auf den durchschnittlichen Kundenbestand in diesem… …   Lexikon der Economics

  • customer retention — UK US noun [U] COMMERCE ► the fact of keeping a customer for a period of time: customer retention rate/ratio »The firm s customer retention rate has remained steady at 82% …   Financial and business terms

  • Customer retention — is the activity that a selling organization undertakes in order to reduce customer defections. Successful customer retention starts with the first contact an organisation has with a customer and continues throughout the entire lifetime of a… …   Wikipedia


Поделиться ссылкой на выделенное

Прямая ссылка:
Нажмите правой клавишей мыши и выберите «Копировать ссылку»